Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2017

Αφορμή για το κείμενο αυτό, υπήρξε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Μισέλ Ουελμπέκ, “Υποταγή”, το οποίο κυκλοφόρησε το 2015. Σε αυτό, ο συγγραφέας - ο οποίος με τα έργα του έχει επισύρει ουκ ολίγες φορές την μήνιν του κοινωνικού και πολιτικού κατεστημένου της Γαλλίας - σε έναν από τους διαλόγους με την φεμινίστρια φιλενάδα του, φαντασιώνεται την “αποκαθήλωση” του φεμινιστικού κινήματος και την επαναφορά της κοινωνίας στις πατριαρχικές βάσεις της. Μη θέλοντας να “προσβάλει” την συνομιλήτριά του με τις σεξιστικές απόψεις του, απαντάει - με την χαρακτηριστική ηρεμία κάποιου ο οποίος έχει αποδεχτεί την ήττα του και απλώς περιμένει υπομονετικά τον αφανισμό του – ότι “ η πατριαρχία είχε τουλάχιστον το πλεονέκτημα ότι υπήρχε [...] υπήρχαν οικογένειες με παιδιά που αναπαρήγαγαν το ίδιο σχήμα, συνεχώς δηλαδή επανερχόταν. Τώρα δεν έχουμε αρκετά παιδιά, οπότε τελείωσε”. 

Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, μια τέτοια εξομολόγηση, έστω και υπό μορφή μυθοπλασίας, ήταν αναμενόμενο να προκαλέσει το μένος των σύγχρονων φεμινιστριών, οι οποίες - σε ένα παράλληλο σύμπαν - θα επιθυμούσαν διακαώς να αποδώσουν άμεση δικαιοσύνη και ως άλλες Μαινάδες να κατασπαράξουν ζωντανό τον Ουελμπέκ για το απροσμέτρητο θράσος του. Σε μια παρακμάζουσα κοινωνία, στην οποία όλα έχουν χάσει το αρχικό τους νόημα - σκοπό, έτσι και το φεμινιστικό κίνημα κατέληξε να γίνει ένα συνονθύλλευμα ετερόκλητων - επικίνδυνων στοιχείων, μια χίμαιρα, η οποία με τις φωτιές της απειλεί να κατακάψει το δάσος που τροφοδοτεί με οξυγόνο την ασθμαίνουσα κοινωνία μας: Την οικογένεια. 

Η μόδα του φεμινισμού προμοτάρεται ιδιαίτερα τα τελευταία πενήντα χρόνια από σκοτεινά κέντρα εξουσίας, δηλητηριάζοντας σε δυσθεώρητα επίπεδα την σκέψη και την συμπεριφορά γυναικών και ανδρών, μεθοδικά και με καταστροφικές συνέπειες. Τις απαρχές του φεμινισμού μπορούμε να τις ανιχνεύσουμε την περίοδο του Διαφωτισμού, κατά τη διάρκεια του οποίου, γυναίκες με υψηλή κοινωνική θέση γίνονταν υπέρμαχοι της γυναικείας μόρφωσης και εκπαίδευσης. Μάλιστα, η πρώτη επιστημονική κοινότητα για γυναίκες ιδρύθηκε στο Μίντελμπουρχ, μια πόλη στα νότια της Ολλανδικής Δημοκρατίας, το 1785. Την ίδια περίοδο έγιναν επίσης δημοφιλείς οι εφημερίδες για γυναίκες, οι οποίες εστίαζαν κυρίως σε θέματα επιστημονικά και ερευνητικά. Αρχικά, λοιπόν, οι γυναίκες διεκδικούσαν δικαιώματα όπως πρόσβαση στην εκπαίδευση καθώς και είσοδο σε επιστημονικούς κλάδους. Μετά απο αρκετά χρόνια, εστίασαν κυρίως στη διεκδίκηση του δικαιώματος να μετέχουν ενεργά στις πολιτικές εξελίξεις μέσω της ψήφου. Όλοι γνωρίζουμε για την Κοινωνική και Πολιτική Ένωση Γυναικών, τις επονομαζόμενες Σουφραζέτες, και τον αγώνα που έδωσαν αυτές προκειμένου να κερδίσουν το δικαίωμα αυτό. Κανείς όμως δεν μας έμαθε ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο (στο οποίο έδρασε κυρίως η εν λόγω ένωση), πριν το 1918, το δικαίωμα ψήφου δεν εξαρτώνταν μονάχα απο το φύλο αλλά και απο τα περιουσιακά στοιχεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, εκατομμύρια άνδρες οι οποίοι προέρχονταν απο την εργατική τάξη να μην έχουν το δικαίωμα στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Συγκεκριμένα, μόλις στις 6 Φεβρουαρίου του 1918 πέρασε στην Βρετανική Βουλή η Νομοθετική Πράξη της Εκπροσώπησης των Πολιτών, η οποία ουσιαστικά εκχωρούσε δικαίωμα ψήφου σε γυναίκες άνω των τριάντα (οι οποίες πληρούσαν ελάχιστα κριτήρια περιουσίας) καθώς και - το τονίζουμε αυτό - σε όλους τους άνδρες, οι οποίοι είχαν προηγουμένως αποκλειστεί απο την εκλογική διαδικασία. Το γεγονός δηλαδή οτι μονάχα το 60% των εργαζομένων ανδρών είχε δικαίωμα ψήφου πριν το 1918 καταχωνιάστηκε και ξεχάστηκε με ύπουλο τρόπο στο αραχνιασμένο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Όπως, επίσης, ξεχασμένο είναι το γεγονός ότι εκατομμύρια άνδρες, οι οποίοι χάθηκαν στα πεδία των μαχών κατά την περίοδο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, δεν κατάφεραν ποτέ να ασκήσουν τα πολιτικά τους δικαιώματα. 

Στις μέρες μας τώρα, ο φεμινιστικός πολιτικός ακτιβισμός και ο ριζοσπαστικός φεμινισμός ασχολούνται αμιγώς με εκστρατείες για θέματα όπως το δικαίωμα αυτοδιάθεσης του σώματος της γυναίκας και της αναπαραγωγικής της ικανότητας, την σεξουαλική παρενόχληση, καθώς και το δικαίωμα στην έκτρωση. Αυτα φυσικά απέχουν παρασάγγας από τις αρχικές διεκδικήσεις του φεμινιστικού κινήματος. Ο σκοπός, ουσιαστικά, είχε προ πολλού επιτευχθεί, αλλά νέες απαιτήσεις ξεπηδούσαν συνεχώς σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας. Παρατηρούμε, πλέον, μια πλήρη μεταστροφή και από καθαρά “ανθρωπιστικές”, οι διεκδικήσεις αυτές μετετράπησαν σε ατομιστικές, ωφελιμιστικές, ευτελείς και τετριμμένες. Άν κοιτάξει κανείς τις λεγόμενες υποκατηγορίες του φεμινιστικού κινήματος (λεσβιακός φεμινισμός, αναρχοφεμινισμός, ποπ φεμινισμός, ατομιστικός φεμινισμός κλπ) θα οδηγηθεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι το τραίνο που καλείται σύγχρονος φεμινισμός έχει εκτροχιαστεί από τις ράγες του αρχικού του σκοπού. Αρκεί δε μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο ώστε να πειστεί κάποιος για την αποτελεσματικότητα του εν λόγω κινήματος την σημερινή εποχή. Ενώ υπάρχουν υπανάπτυκτες χώρες στον πλανήτη, στις οποίες οι γυναίκες υφίστανται τρομακτικά βασανιστήρια για ψύλλου πήδημα, δίχως να υπάρχει ουδεμία αποτελεσματική παρέμβαση από τα κινήματα αυτά, στις δυτικές κοινωνίες το φεμινιστικό κίνημα διψά συνεχώς για νέα - άκρως ανορθόλογα - δικαιώματα και δίνει “μάχη” σε πανεπιστήμια όπως το Γέιλ ή το Πρίνστον ώστε να θεωρείται εν δυνάμει βιαστής ένας άντρας ο οποίος βγαίνει ραντεβού με μια γυναίκα (“κάτω ο βιασμός του ραντεβού” είναι ένα χαρακτηριστικό σύνθημά τους). Το φεμινιστικό κίνημα μοιάζει με αδηφάγο τέρας το οποίο παραμένει συνεχώς πεινασμένο και ανικανοποίητο. Συν τοις άλλοις, ως άλλη δαμόκλειος σπάθη, κρέμεται απειλητικά πάνω από το κεφάλι οποιουδήποτε τολμήσει να συμπεριφερθεί με τρόπο διαφορετικό απο τον “ενδεδειγμένο” και στέλνει στα Τάρταρα της πολιτικής ορθότητας επίδοξους αντι-φεμινιστές και νοσταλγούς της πατριαρχικής κοινωνίας. 

Χαμερπή όργανα του Παγκόσμιου Συστήματος, εκμεταλλευόμενα την απήχηση του κινήματος στην παραπαίουσα και υπνωτισμένη νεολαία, ροκανίζουν ύπουλα εδώ και χρόνια τα θεμέλια της Δυτικής κοινωνίας. Στόχος τους, η οικογένεια. Το μέσο τους, ο εκχυδαϊσμός του γυναικείου φύλου και η καταβαράθρωση του πραγματικού ρόλου των γυναικών. Γυναίκες - πρωτίστως μητέρες - που σε καιρό πολέμου τιμήθηκαν με παράσημα ανδρείας (όπως κατά τη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα) δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι πρότυπά τους. Η έννοια - αξίωση των δικαιωμάτων των γυναικών μπορεί να μην υπήρχε την περίοδο που ζούσε, για παράδειγμα, η Αικατερίνη Χατζηγεωργίου, αλλά αυτό δεν σήμαινε ότι θίγονταν η τιμή, η αξιοπρέπεια και η ελευθερία των εν λόγω γυναικών. Αντιθέτως, υπερνικώντας όλα τα εμπόδια, προσέφεραν τα μέγιστα, πολλές φορές τον ίδιο τους τον εαυτό, εξασφαλίζοντας μια περίοπτη θέση στο Πάνθεων των Ηρωίδων. “Δεν παραδίδεται ποτέ της μια Ελληνίδα”, αναφώνησε χαρακτηριστικά η νεαρή αυτή δασκάλα, προτού την δολοφονήσουν άγρια οι Βούλγαροι κομιτατζήδες. Η δυναμικότητα αυτή και η μαχητικότητά της απέχει έτη φωτός από την λογική των σύγχρονων Ελληνίδων φεμινιστριών, οι οποίες διακατέχονται απο μια χρησιμοθηρία εξασφάλισης ατομικών δικαιωμάτων - συμφερόντων και απεκδύονται κάθε ευθύνη, υποχρέωση, προσφορά και θυσία. Οι αρχαίοι Έλληνες, οι οποίοι έθεσαν τα θεμέλια του δυτικού κόσμου, επέμεναν ότι τα δικαιώματα απαιτούν και υπευθυνότητα. Ο Ξενοφών και ο Αριστοτέλης - οι δυο μάστιγες των σύγχρονων φεμινιστριών - θα απορούσαν με τον σημερινό “υπερφεμινισμό”, με αυτή την αντίληψη περί κατασκευής του φύλου από την κοινωνία, καθώς και με την ιδέα περί ομοιότητας των φύλων ανεξαρτήτως των βιολογικών τους διαφορών. 

Ο πολιτικός σπόνσορας του φεμινιστικού κινήματος, ο ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός, έχει ως λάβαρό του την προτεραιότητα κατοχύρωσης και ενεργοποίησης κάθε είδους ανορθόδοξης ατομικής ελευθερίας. Χεράκι - χεράκι με τον άκρατο καπιταλισμό (τον οποίο δήθεν εχθρεύεται), παγίδευσαν τις γυναίκες σε μια σύγχρονη “υπεραγορά δικαιωμάτων ”: Ως άλλες καταναλώτριες, αδέσμευτες και αυτοεξυπηρετούμενες, επιλέγουν από τα ράφια ενός σούπερ-μάρκετ δικαιωμάτων όλες τις πιθανές παραλλαγές που επιθυμούν, χωρίς καμία ευθύνη, υποχρέωση ή συμμετοχή στα κοινά. Αυτομάτως, μετατρέπονται σε εγωπαθή και ακοινώνητα όντα, “ζόμπι” που διψούν συνεχώς για νέα δικαιώματα. Απαιτούν εκ των προτέρων σεβασμό, χωρίς όμως να προσπαθούν να τον κερδίσουν με τα έργα τους. Σε ατομικό επίπεδο, το σύνολο των επιτευγμάτων τους περιορίζεται στον μικρόκοσμο του εργασιακού τους περιβάλλοντος. Οι περισσότερες φεμινίστριες δηλώνουν ερωτευμένες με την εργασία τους και αποστρέφονται μετά βδελυγμίας την προοπτική μιας οικογενειακής ζωής. Εάν, όμως, η εργασιακή τους ταυτότητα χαθεί, η ατομική τους υπόσταση καταρρέει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα και αυτό, με την σειρά του, οδηγεί σε ενοχικά σύνδρομα και αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων. Σε κοινωνικό επίπεδο, η αξία της κατοχύρωσης νεοεμφανιζόμενων δικαιωμάτων, θα πρέπει να αξιολογηθεί στη βάση της αποτελεσματικότητας. Αυτό σημαίνει ότι η θεμελίωση της λογικής του ατομικού δικαιώματος παλιότερα ανταποκρινόταν σε πολύ συγκεκριμένες ιστορικές ανάγκες, όπως η καταπολέμηση της ανισότητας, της καταπίεσης ή του βασανισμού των ανθρώπων. Πλέον, η κατοχύρωση των δικαιωμάτων τα οποία διεκδικούνται εξυπηρετεί αμιγώς εγωιστικούς και συμφεροντολογικούς σκοπούς, που δεν αποτελούν άλλο από έναν φανταχτερό μανδύα κάλυψης της εγγενούς ανικανότητας του ατόμου. 

Σε τελική ανάλυση, το φεμινιστικό κίνημα, έχοντας παγιδευτεί σε μια κινούμενη άμμο ακόρεστων και παράλογων διεκδικήσεων, προσπαθεί στο κύκνειο άσμα του να πιαστεί από το σχοινί που τείνουν οι δόλιοι νοσφιστές της παραδοσιακής - πνευματικής αναγέννησης. 

Εμείς, ευρισκόμενοι σαφώς στο αντίπαλο δέος - καθότι έχουμε καταστεί άθελά μας μάρτυρες των συνεπειών της καταστροφικής φεμινιστικής λαίλαπας, παραμένουμε πιστοί και υπέρμαχοι του παραδοσιακού τρόπου ζωής. Της υγιούς αυτής δύναμης, στη βάση της οποίας θεμελιώθηκε και θριάμβευσε ο ανθρώπινος πολιτισμός. Στη δομή της κοινωνίας εκείνης που γέννησε την αυταπάρνηση, την αυτοθυσία, τον ηρωικό τρόπο ζωής. Μόνο σε μια τέτοια κοινωνία μπορεί μια γυναίκα να ολοκληρωθεί ως άτομο σε επίπεδο ψυχικό, νοητικό και συναισθηματικό. 

της Ε. Μ.

Ταυτότητα

Αρχείο

Δημοφιλείς Αναρτήσεις

-Ελεύθερη αναδημοσίευση κειμένων - Ομάδα Ιδεάπολις - επικοινωνία: ideapolisgr@yahoo.gr - Πάτα στις ρίζες σου γερά και κοίτα ψηλά -